Het weekend

11 februari 2017

Namaste iedereen,

Op woensdag had ik natuurlijk weer een stage dag. Maar deze keer geen gewone stage dag. Klas 6 en 7 gingen naar een stupa in Pokhara en wij mochten mee! In de bus zat iedereen op elkaar gepropt en was iedereen de hele weg aan het schreeuwen. We zouden met de bus helemaal omhoog gaan naar de stupa en dan het laatste stukje lopen. Tussendoor moesten we al vaak stoppen omdat we dan ergens niet overheen kwamen, we langs een ravijn reden of dat de bus niet meer omhoog kon. Ondertussen hadden Erin en ik ons raampje al opengezet zodat we eruit konden springen [] ! Toen kwamen we bij een hele scherpe bocht die de bus niet kon nemen. De chauffeur deed iets met de handrem en we slipte een stukje verder richting het ravijn. We moesten toen allemaal uitstappen en verder lopen. Dit was best wel een stukje maar het was goed te doen. Uiteindelijk boven aan gekomen was het het waard, er was ontzettend mooi uitzicht! Ongeveer elke leerling wilde met ons op de foto, we leken net een attractie. Na een tijdje rondgelopen te hebben gingen we weer terug naar beneden. Deze weg terug ging door de jungle heen en was stijl naar beneden. Beneden aangekomen gingen we weer in de bus zitten, niet lang  want daarna stopte we voor de 'tiffin' (een tussendoortje). Na dat tussendoortje zijn we meteen doorgereden naar school met weer allemaal geschreeuw om ons heen. Aangekomen op school gingen we weer met de schoolbus naar het gastgezin toe.
Op donderdag had ik weer een gewone stage dag. Deze dag heb ik in de klas gezeten en werd mij gevraagd of ik mee wilde helpen met nakijken. Natuurlijk wilde ik dat! Leerlingen vonden het heel erg leuk om het door mij na te laten kijken, geen idee waarom maar ze vonden het geweldig. Op vrijdag had ik natuurlijk weer een stage dag, deze dag verliep eigenlijk bijna hetzelfde als de donderdag. Alleen vroeg de docent ineens aan mij; would you like to teach? Ik dacht, uuhh jaa oke dan maar. Ik ging voor de klas staan en heb het deels geprobeerd, ging best wel goed en de leerlingen vonden het ook leuk. Op vrijdag zijn ze altijd om 1 uur klaar met school, dus wij ook. We hebben toen nog lekker gegeten bij Maya (een vrouw op school die echt ontzettend lekker kan koken!). Nadat we het eten ophadden zijn we met de bus richting de stad gegaan om daar het weekend te verblijven. Op vrijdag zijn we gezellig met de hele groep uit eten geweest en in de avond nog even een lekker biertje gedronken. Op zaterdag konden we lekker uitslapen en even lekker rustig ontbijten. In de middag zijn we gaan volleyballen met een aantal mensen, dat was erg leuk om te doen maar ook heel erg heet. Daarna lekker onder de douche gesprongen en in de avond weer gezellig uit eten. Kortom, een leuk weekend met winkelen, eten en ook nog eens een beetje sporten erbij. Morgen ochtend gaan we weer terug naar stage, weer een nieuwe week tegemoet! Tot mijn volgende blog!

Liefs,

Myrthe

1. Arnold:
    12 februari 2017
    Wow, wat een leuke week. En fijn dat je mocht helpen met lesgeven. Want daar gaat het natuurlijk om.
  2. Monique:
    13 februari 2017
    Wat een spannende reis. En wat heerlijk dat je het naar je zin hebt.
    Heel veel succes.
  3. Christa:
    14 februari 2017
    Ha lieve Myrthe,
    Jeetje zeg wat een leuke verhalen kun je vertellen en wat moet het een leuke ervaring zijn om voor de klas te staan. Een ervaring die je de rest van je studie kunt gebruiken. Geniet van deze reis lieverd, liefs XX
  4. Myrthe Huisman:
    16 februari 2017
    Dank jullie wel voor jullie reactie, heel erg leuk! Voor de klas staan was wel even wennen omdat het voor je vertaald wordt dus je hebt niet echt het idee dat je het helemaal alleen doet. Maar het was wel ontzettend leuk! Morgen of van het weekend kunnen jullie weer een nieuw verhaal verwachten! Liefs