Mijn tweede week stage :)

16 februari 2017 - Pokhara, Nepal

Namaste allemaal,

Hier ben ik weer met weer een avontuurlijk verhaal vanuit Nepal. Ik zit ondertussen in mijn tweede week van mijn stage. Ik begin steeds meer te wennen aan mijn stage en van de docenten krijg ik ook steeds meer taken die ik mag uitvoeren. Op maandag kwam Meike (mijn begeleider) langs om samen met de docent en met mij even te praten. Ik was er namelijk nog niet echt in geslaagd om mijn docent uit te kunnen leggen wat ik nou precies kwam doen. Meike heeft hierbij geholpen en heeft geprobeerd het uit te leggen. De dag daarna (dinsdag) had ik al gelijk in de gate dat ze dit volledig begrepen had. In de tussentijd als ze veranderen van vak moeten ze meestal wachten en gaan ze lopen klieren. Ik heb de taak gekregen om dit op te vullen met kleine spelletje zoals de kleuren leren kennen in het Engels of het liedje 'head shoulders knee and toe'. Daarnaast hadden we ook besproken dat ik ook nog opdrachten van school moest uitvoeren. Hier ben ik op dinsdag al gelijk mee begonnen door een lesje te geven over handen wassen. Met tekenen op het bord en met hulp van mijn docent die mij vertaalde naar het Nepalees lukte dit aardig! Ik had het eerst in mijn eigen klas gedaan en daarna vroegen nog twee klassen of ik het daar ook nog wilde doen omdat ze het leuk en ook nog belangrijk vonden. Op de woensdag was het weer een rustige dag. Ik heb geholpen met nakijken en tussendoor weer hetzelfde dansje gedaan. Voor de rest was het geen bijzondere dag. Om 4 uur weer met de school bus naar amma en babba (opa en oma) het gastgezin gegaan. We krijgen hier elke ochtend een lekker eitje met brood en thee. Het enige is dat ze hier geen brood kennen zoals in Nederland maar het is vierkant, wit en heel erg droog. Maar als je het samen eet met je eitje erop is het prima te doen! In de avond is het altijd een verassing wat we te eten krijgen. Èen ding weet ik elke dag zeker en dat is rijst! Bij het gastgezin aangekomen hebben we eerst even gezellig thee gedronken bij amma. Wat ik hierbij wel begin te missen is een heerlijke gevulde koek erbij zoals thuis in Nederland. Daarna wilde Erin en ik even een stukje rondlopen want we hadden gezien dat er een verderop een touwbrug was. Hier aangekomen begon een meisje mij meteen te knuffelen maar later werd duidelijk dat dit niet om mij ging maar om de chips die ik in mijn hand had. Na een stukje gelopen te hebben op de touwbrug gingen we weer terug naar huis om even lekker te douche en natuurlijk voor het avond eten. Donderdag was weer een ontzettend leuke dag. Ik mocht gewoon weer nakijken en de leerlingen helpen. In de overgang van de vakken mocht ik weer het liedje/dansje doen. Dit was nog leuker dan alle andere keren omdat ik nu de snelle versie deed en dat vonden ze allemaal heel erg grappig. Daarna gingen leerlingen het voordoen voor mij, om te kijken of ze het goed konden. Dit dansje moest ik ook doen bij de klas ernaast omdat ze dat natuurlijk gezien hadden en het ook wilde leren. Ik kan natuurlijk dat dansje niet de komende weken niet blijven doen. Als je nog een leuk tussendoor spelletje weet, wat makkelijk uit te leggen is in het Engels en wat niet al te lang is, mag je dat altijd zeggen in een reactie! Dan kan ik hem misschien gebruiken in de klas :) Morgen weer m'n laatste stage dag van deze week en daarna met de bus naar de stad toe om daar lekker het weekend te vieren! In mijn volgende blog kunnen jullie mijn weekend lezen. Ik heb een paar foto's toegevoegd aan mijn foto's maar niet veel want daar is m'n internet niet goed genoeg voor. Al mijn foto's kun je wel op Facebook vinden. Tot de volgende keer!

Liefs,
Myrthe

1. Monique:
    16 februari 2017
    een liedje wat wij op Bali op een school gedaan hebben is "Old McDonald has a farm.....".
  2. Renate:
    16 februari 2017
    Spelletje dat ik van vroeger ken...

Stand up-sit down-sit down- sit down-stand up-etc-etc-etc

Leerlingen moeten zo snel mogelijk uitvoeren wat jij zegt, maar je maakt er soms de verkeerde handgebaren bij. (Dus bij opstaan , maak jij het handgebaar voor zitten) Degene, die reageert op het handgebaar is af. Je moet reageren op hetgeen gezegd wordt.

pppffffff, moeilijk uit te leggen in woorden. Ik weet niet of je het begrijpt, maar ik heb een poging gedaan ;-)
  3. Myrthe Huisman:
    17 februari 2017
    Leuk dat je reageert Renate, ik snap hem zeker haha. Is wel een leuk idee om een keer te doen inderdaad, dankjewel!
    Monique, dankjewel, zal hem eens opzoeken op youtube!