Chitwan

22 april 2017 - Kathmandu, Nepal

Namaste allemaal,

Daar ben ik weer met een verhaal over Chitwan en deels Kathmandu. Op zondag kwamen we aan op Chitwan. We hadden op de heenweg een hele mooie auto met alles erop en eraan. We hebben er toen ongeveer 4 uur over gedaan om op bestemming te arriveren. Aangekomen bij ons verblijf was het allemaal erg groen. In het begin wist ik niet zo goed of ik het wel leuk ging vinden omdat het nogal primitief was. Uiteindelijk vond ik het ontzettend leuk om tussen de spinnen, muggen en muizen te slapen. Op zondag hebben we even rustig aan gedaan, ergens wat gedronken en de omgeving verkennen. Bij het omgeving verkennen kwamen we bij een wasplaats uit voor olifanten. Hier heb ik mogen helpen en ben natuurlijk even op de foto gegaan. Het nadeel hiervan is dat deze olifanten in prive gebruik vaak mishandelt worden. De olifanten in het park zelf worden opgevangen in een olifanten centrum.

Dag 2 hadden we een leuk programma. We gingen kanoën en een wandeling maken van 8 uur lang. Bij het kanoën hebben we veel krokodillen gezien maar ook een neushoorn en een hert. Na 2 uur mochten we er dan toch eindelijk uit. Tijdens de wandeling hebben we ontzettend veel dieren gezien, apen, neushoorns, herten, wild zwijn, krokodillen, vogels en veel insecten. Het was ontzettend warm tijdens het lopen, 41 graden om precies te zijn dus na 7 uur wandelen hadden we het wel gehad.

Op dag 3 hadden we bedacht om geen wekker te zetten, dit was helaas mislukt door een vogel die een liedje aan het zingen was. In de middag zijn we naar het olifanten centrum toe gelopen. Rond half 5 kwamen de olifanten van de jungle terug naar hun plaats. Wat mij wel opviel was dat de olifanten daar aan de ketting worden gezet. Na een tijdje rondgelopen te hebben en de Chinezen weer terug naar hun bus waren kwam er een olifantje op mij aflopen. Ik had een fles water in mijn handen en daarmee heb ik de baby olifant water mogen geven. Dit ga ik nooit meer meemaken, vond het ontzettend gaaf om te mogen doen!

De volgende ochtend vertrokken we met een 12 personen busje naar Kathmandu. Na ongeveer een uur zat de bus vol met allemaal Nepalese. De reis was erg vermoeiend, we waren heel blij toen we eindelijk bij het hotel aankwamen. Dag 1 in Kathmandu zijn we naar verschillende bezienswaardigheden geweest waaronder de monkey tempel en Boeddhanath. En dan zitten we nu lekker te eten bij het vertrouwde or2k. Morgen gaan we nog wat steden bezoeken en dan zaterdag in het vliegtuig naar huis!! In mijn volgende en ik denk mijn laatste blog zal ik mijn vliegreis vertellen aan jullie :) Tot de volgende keer!

Liefs, Myrthe

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade