Potato's en Nepalese kermis

10 maart 2017 - Pokhara, Nepal

Namaste allemaal,

Mijn stage week begon leuk omdat ik de leerlingen een liedje ging aanleren over jezelf wassen. De leerlingen vinden dansen, bewegen en zingen ontzettend leuk. Op deze manier breng je er een beetje spel in maar tegelijkertijd leer je de leerlingen ook nog wat. Ik had dit liedje gekozen: https://www.youtube.com/watch?v=qhuGQp1AkjQ Nadat ik dit liedje drie keer had gedaan in één klas, werd er natuurlijk gevraagd of ik dit liedje ook wilde doen in de andere klas. Ze vinden wassen, persoonlijke verzorging en hygiëne heel erg belangrijk en willen dat extra goed stimuleren bij de leerlingen. Op woensdag hadden we een dag vrij omdat het nationale vrouwendag was, de school was dicht. Deze dag hebben Naomi en ik samen een scooter gehuurd en zijn gaan touren door omgeving Pokhara heen. Aan het begin van onze stage hadden we een kaart gekregen van de omgeving Pokhara. Op gegeven moment zijn we in een dorpje uitgekomen met kleine restaurantjes maar deze plaats stond niet meer op onze kaart. We hebben hier een lekker soepje gegeten met ontzettend veel knoflook en uien erin. Hierna zijn we dezelfde weg weer terug gereden omdat dat de enige optie was. Gelukkig kwamen we op tijd in Lake Side aan en net zaten koffie te drinken toen het ineens flink begon te regenen en donderen. Op donderdag zijn mijn gekochte materialen goed gebruikt. De leerlingen mochten een tekening maken op het gekleurde papier en hebben boeken mogen lezen. Als de leerlingen klaar waren met hun werk, mochten ze een leesboek komen halen bij mij. Nadat de leerlingen allemaal naar huis waren zijn we samen met de directrice naar het Potato festival gegaan. Hier waren kraampjes met eten, kleding, servies, knuffels en alles wat je maar kon bedenken. Ook lag er een grote hoop met aardappels, een groot podium met een band, restaurantjes waar je natuurlijk aardappels kon eten en dan het leukste, de kermis! Op de kermis stonden kleine spelletjes, draaimolen, reuzenrad, break dance, mini achtbaan en nog andere gekke dingen. Erin en ik waren zo dapper om in de break dance te gaan, maar dat was niet echt een succes. Deze attractie ging nog harder dan in Nederland, dan hebben we dat ook weer meegemaakt. De directrice wilde graag ook nog in de mini achtbaan, dus daar hebben we ook nog ongeveer 20 rondjes in gereden. Na wat gegeten te hebben op de school moesten we met de taxi weer terug naar Lake Side omdat op vrijdag er een staking zou zijn. Er zou dan niks aan verkeer rijden, dus zouden we niet in Lake Side kunnen komen. Voor ons betekende dat een extra dagje weekend :) We begonnen het weekend al goed met een biertje en poolen. Nu is het vrijdag ochtend en zijn Naomi, Vera en ik gaan zitten in een restaurantje met lekker eten en goede wifi. Op naar een goed weekend met waarschijnlijk veel regen maar dat mag de pret niet drukken! Fijn weekend allemaal en tot mijn volgende blog.

Liefs,

Myrthe

1. Mama:
    10 maart 2017
    Ik heb t liedje even geluisterd, leuk en lief liedje. Kun je daar ook het filmpje laten zien of alleen de muziek? Vrouwendag, woensdag? Ik heb gewoon gewerkt :( . Wat vonden de leerlingen van de nieuwe boekjes? Waren ze extra gemotiveerd om te werken? Je vermaakt je in ieder geval goed, samen met iedereen. Nog 4 weken en dan kun je ons de omgeving laten zien! We kunnen niet wachten om je weer te zien! Veel liefs xx