De cheque mogen uitreiken!

23 februari 2017 - Pokhara, Nepal

Namaste allemaal,

Hier weer een blog over mijn stage week. Op maandag kwam ik op stage met geplastificeerde posters over handen wassen. Vorige week had ik daarover een les gegeven. Mijn docent was ontzettend enthausiast daarover en wilde meteen helpen met ophangen. Als de leerlingen van de toilet afkwamen en ze hadden hun handen niet gewassen, moesten ze terug om het alsnog te doen. Naomi was op snow view en organiseerde dinsdag de sportdag. Ze moest nog prijsjes ophalen in de stad. Maar het leuke was dat ze een scooter had gehuurd, dus zijn we op de scooter naar de stad gereden. Dit was echt ontzettend gaaf om te doen! Het nadeel was alleen dat je daarna helemaal onder het stof zat. Na een potje hali gali gespeeld te hebben (waarbij de de bel hebben gesloopt) zijn we weer naar het gastgezin gegaan. Op dinsdag was dan de sportdag. We waren wat eerder gekomen (met de scooter weliswaar) om alles klaar te zetten. Alle leerlingen kwamen aanlopen, daarna zijn we begonnen met de sportdag. Het was erg warm en de leerlingen deden erg hun best! Bij de prijsuitreiking mocht ik dan eindelijk mijn cheques geven aan de oprichter van de school (bishnu). Ze wisten al dat ik de tegels kwam leggen maar toen had ik nog een verassing. Ik heb zulke goede reacties gehad waardoor ik nog een extra bedrag kon doneren aan de school van maar liefst 1016 euro!! Hiervoor wil ik jullie nogmaals ontzettend bedanken. Ik ga samen met Bishnu samen allemaal spullen aanschaffen  voor de school die ze hard nodig hebben. Zij weet waar we deze spullen kunnen halen en ze kan goed afdingen dus dat is ook weer een voordeel. Ze was dolblij verrast en ik denk dat ze me wel 10 keer bedankt heeft. Ze kwam bijvoorbeeld al met een idee om een nieuw speeltoestel aan te schaffen voor de kleuters! Het geld komt dus zeker weten goed terecht! De andere twee dagen stage waren hele leuke dagen. Ik heb zoals gewoonlijk mogen nakijken, mijn dansje mogen doen en ik heb tikkertje met ze gespeeld. Voor de rest was er niks bijzonders aan. Vrijdag hebben we een voetbaltoernooi met het Maya team, dus hopelijk gaan we winnen. Zaterdag zijn we uitgenodigd om het maha shivaratie feest te vieren (ik hoop dat ik het goed schrijf). Hier gaan we met de hele groep naar toe dus dat zal vast heel gezellig worden! Op zondag is het dan eindelijk zover, ik ga paragliden! Maar hoe dit allemaal gaat verlopen lezen jullie in mijn volgende blog over het weekend! Dankjewel voor het lezen en tot de volgende keer! :)

Liefs,
Myrthe

1. Christa:
    23 februari 2017
    Zo dat is genieten volgens mij. Succes en veel plezier met het paragliden en kom met beide benen weer veilig op de grond
    Knuffel van ons