Paragliden en meer!

27 februari 2017 - Pokhara, Nepal

Namaste allemaal,

Weer een verhaal over mijn weekend, waar ik deze keer best wel veel heb meegemaakt. Op vrijdag hadden we vrij van stage omdat het Shivaratrie was. Op deze dag gingen we met de Maya stichting een voetbaltoernooi spelen tegen andere Nepalese mensen. Om iedereen een nachtmerrie te besparen had ik besloten om maar aan te gaan moedigen. Na een tijdje besloten Bas, Erin en ik om naar de bus toe te gaan. Op de heenweg was alles naar beneden maar op de terugweg moesten we natuurlijk ook alles weer omhoog lopen. We moesten nog even langs amma omdat daar de weekend tassen lagen van Bas en Erin. Aangekomen bij amma kwamen we erachter dat amma niet thuis was en de deur op slot zat. We liepen naar een tempel in het dorpje om te kijken of ze daar was. We werden hier hartelijk ontvangen, er werden gelijk stoelen neergezet en we kregen natuurlijk een bord met eten. Amma was hier helaas niet maar babba was er wel, hij zij dat amma er ieder moment aan kon komen. Na het zien van twee aapjes en nadat we ons eten op hadden zijn we weer naar amma toegelopen. Alle spullen waren gepakt en konden meteen weer door met de bus naar Lake side. Op vrijdag avond ben ik samen met Naomi, Vera en Lize uit eten geweest. Op deze avond was het nog steeds Shivaratrie en eigenlijk viel het best tegen wat er allemaal was in de stad. Er waren wat vuurtjes op straat en er liepen meer mensen in de stad rond maar dat was het dan ook. Op zaterdag ochtend heb ik samen met Naomi gezellig ontbeten. Daarna heb ik een poging gedaan om aan mijn stage opdrachten te werken maar dit ging helaas niet door de slechte wifi.. Meike die kwam met een idee om naar een tempel toe te gaan. We zijn hier met de bus naar toe gegaan. Na 1000 trappen opgelopen te hebben (viel wel mee maar het waren er wel veel haha) kwamen we boven bij een ontzettend mooie tempel. We konden hier ook naar binnen lopen, op onze sokken dan wel natuurlijk. Je kunt het eigenlijk nergens mee vergelijken met wat je in Nederland ziet aan kerken, tempels of moskeeën. Er waren ontzettend veel kleuren, muziekinstrumenten, een boeddha, kaarsjes, lichten, doeken en de geur van wierook.  Toen het programma begon kwamen monniken naar buiten met pakken aan en een instrument in hun handen. Van een zeeschelp tot een normale trommel. De muziek ging door elkaar heen en er zat totaal geen ritme in. Er werd een groot altaar/beeld/kunstwerk naar buiten gedragen waar de hele ceremonie over ging. Na een uur gekeken te hebben naar allemaal liederen, belletjes en andere gekken dingen zijn we maar weer met de bus naar Lake side gegaan. Naomi en ik vonden het wel even lekker om te gaan douche, Naomi ging eerst. Na nog geen 5 min riep ze me best wel hard en dacht dat er iets ernstigs aan de hand was. Wat bleek, er stond stroom op de knoppen van de douche waardoor we niks meer konden draaien. Toen kregen we een tip dat we een wc rolletje moesten pakken, die eromheen moesten doen en dan draaien. Dit werkte gelukkig en we konden de douche weer uit krijgen. In de avond zijn we met de hele groep uit eten geweest, dat was erg gezellig. In de avond hebben we nog een paar potjes weerwolven gespeeld. Mensen van het hotel zullen wel gek opkijken, mensen in een cirkel met iemand in het midden en enge muziek op. De volgende dag was het dan eindelijk zover!! Ik ging paragliden! We werden om 11 uur opgehaald, daarna gingen we naar een andere winkel om daar even een formulier in te vullen. Toen we alle piloten op hadden gehaald begon de tocht in de auto naar boven. Ik dacht dat ik paragliden eng zou gaan vinden maar ik had sneller dood kunnen zijn in die hele auto rit dan het paragliden zelf.Veilig boven aangekomen moesten we even wachten omdat er nog meer mensen waren die hetzelfde idee hadden als wij hadden. Ik werd vastgemaakt aan mijn piloot en daar ging ik dan, de lucht in. Ik wist niet dat ik het zo mooi zou gaan vinden. De rust, het uitzicht, je voelt je heel licht, gewoon even helemaal niks, het was echt geweldig. Ik ga het hoogstwaarschijnlijk nog een keer doen! Ik zal wat foto's erop zetten, zodat jullie het kunnen zien. In de avond zijn we weer uit eten geweest en deze keer bij de jap. Dan zijn we aangekomen bij vandaag (maandag) waarop ik samen met Naomi een heerlijke massage heb genomen. We hadden 'full body' genomen en hier in Nepal is dat dan ook echt full body.. :) Dit was mijn weekend, kortom, een leuk en druk weekend gehad, veel dingen gedaan maar het was wel ontzettend leuk! Nog steeds ontzettend leuk dat je mijn blog leest en ik hoop dat het een beetje interessant is om te lezen. Tot de volgende keer maar weer!