Trekking Poon Hill

8 april 2017 - Pokhara, Nepal

Hallo lieve mensen,

Daar ben ik dan eindelijk weer na een wat langere tijd. Dit omdat ik een trekking gedaan heb van 5 dagen naar Poon Hill toe. Met een tas van 7 kilo op mijn rug stapte ik maandag het busje in naar het vertrek punt. Aangekomen bij het beginpunt begonnen we met lopen. De eerste dag was gelijk ook een heftige dag. Op deze dag zouden we 3600 trap treden moeten beklimmen. Deze trap treden zien er alleen niet zo uit zoals in Nederland. Die trap treden waren niet alleen vervelend, het begon ook nog eens lekker te regenen.Tijd om mijn backpack hoes en poncho uit te testen. En alsof het nog niet genoeg was begon het ook nog eens te hagelen. Maar geen zorgen, deze dag heb ik gewoon overleefd en ben goed aangekomen bij het eerste hotel. Hier was dan ook een warme douche & een heerlijk vuurtje om mijn kleren te drogen. Dag 2 was al minder zwaar dan dag 1. Op dag 2 hadden we ook aardig veel trappen en veel klimmen, maar één voordeel, het was droog! Op deze dag liep ik al onder de poort voor het dorpje van Poon Hill. Ook hier was weer een lekkere douche en een vuurtje om op te warmen. Op dag 3 stonden we om 5 uur op om de zonsopkomst te zien op Poon Hill. Hiervoor moesten we ons warm aankleden omdat het koud zou zijn boven. Na drie kwartier trappen lopen, kwam ik boven aan met m'n handschoenen uit, muts af en jas half uit omdat ik het zo warm had. Na een paar minuten heb ik die toch maar weer braaf aangetrokken omdat het toch wel een beetje koud werd. We hadden ontzettend mooi uitzicht, de lucht was helder, dus je kon de bergen goed zien! Na hier een lekker kopje thee gedronken te hebben zijn we weer naar beneden gelopen. De rest van deze dag was een ontzettend mooie tocht, door de jungle heen, watervallen, mooie planten en een combi tussen zon en schaduw. Aan het einde van deze dag hadden we ook weer een klim. Het verschil met het vorige hotel was dat het kouder was dan de vorige avond. De gids vertelde dat het bij het hotel 10 tot 12 graden was. De volgende dag (dag 4) gingen we weer met de hele groep op pad. Deze dag was ook heel erg mooi in de natuur maar het nadeel was dat het ontzettend veel dalen was. Na ongeveer 1,5 uur trappen naar beneden krijg je wel spaghetti benen. Met spierpijn in de kuiten kwam ik aan bij de lunch plek. Vanaf daar konden we het hotel al zien liggen, dit zou ongeveer een half uur tot drie kwartier klimmen zijn. Uiteindelijk heb ik er drie kwartier over gedaan om op de laatste bestemming te komen! De laatste dag hadden we de keuze om 5/6 uur terug te lopen met de gids of met een jeep terug. Ik vond het wel een ervaring om met de jeep terug te rijden, een keer iets anders. We hadden om 10 uur afgesproken met de chauffeur, uiteindelijk zaten we Nepalese tijd om 12 uur in de jeep. De hele jeep zat vol met Nepalese mensen, dieren en kinderen. De jeep rit was erg spannend, ik had ook weer de goede kant uitgekozen van de jeep, aan de afgrond kant.. Ik heb een paar keer Victor naast mij flink vast gegrepen omdat ik veel situaties bijna mis zag gaan. Ik was heel blij toen de auto om 5 uur de oprit op reed van het hotel. We hadden in deze tussen liggende tijd van ontbijt tot 5 uur nog niks gegeten. Daarom kregen we van de hotel manager nog een heerlijke lunch bij een restaurant aan het meer. Achteraf, vond ik de tocht heel erg gaaf om te doen, ook al was het soms best wel even afzien. Ik heb hele mooie plekken mogen zien, die je normaal niet ziet van een land. Ook vond ik het heel erg leuk om het met een hele leuke groep mensen te doen (die ik stiekem toch wel een beetje ga missen). Ik zal een paar foto's uploaden. Dan zitten we nu weer op zaterdag in het hotel een blog te schrijven. Maandag zie ik dan eindelijk mijn ouders weer en woensdag mijn vriend! Ik hoop dat ik nog leuke dingen ga zien deze komende twee weken voordat ik weer in het vliegtuig zit..! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn blog te lezen & tot de volgende keer maar weer!

Liefs,

Myrthe

1. Arnold:
    8 april 2017
    Wat een mooie belevenissen. Fijn dat je er zo veel plezier beleeft. Doe de groeten aan Marco en Wendy.
  2. Alexandra:
    8 april 2017
    Hoi Myrthe, het was fantastisch om je blog te lezen. Veel dingen zijn herkenbaar zoals je laatste trekking. Het is soms vreselijk afzien maar achteraf is het een waanzinnig mooie ervaring!. Geniet nog even de laatste weken voordat je weer in het platte Nederland bent!
    Groetjes, Alexandra
  3. Christa:
    8 april 2017
    Lieve Myrthe, wat moet dat een prachtige ervaring zijn voor jou en je medewandelaars. Wie had kunnen denken dat je deze tocht zou gaan maken en er zoveel van zou genieten. Chapeau meissie ik ben echt trots op jou. Geniet nog van de resterende weken en het terugzien van wendy, marco en natuurlijk chiel. Dikke knuf christa
  4. Myrthe Huisman:
    9 april 2017
    Wat een lieve reacties allemaal, heel erg leuk om te lezen!